Tickets bestellen
default-header
HomeInformatieVeel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Kasteeltuinen Arcen en de daarbij horende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Vragen over entreetickets

  • Wat is de entreeprijs van Kasteeltuinen Arcen?

    De huidige entreetarieven aan de dagkassa vindt u onder tarieven. Online geldt een korting (1 euro bij tickets volwassenen en € 0,75 op tickets voor kinderen).

    In verband met richtlijnen in het kader van het coronavirus is het dit seizoen verplicht om vooraf online een ticket op datum te kopen.

  • Waar kan ik entreebewijzen voor Kasteeltuinen Arcen kopen?

    Tickets voor Kasteeltuinen Arcen koopt u via onze webshop. De tickets uit de webshop kunt u zelf uitprinten of wij scannen de tickets vanaf uw smartphone. Ook zijn er tickets te koop bij diverse voorverkoopadressen zoals vakantieparken.

    In verband met richtlijnen in het kader van het coronavirus is het dit seizoen verplicht om vooraf online een ticket op datum te kopen.

  • Waar koop ik tickets voor evenementen in Kasteeltuinen Arcen?

    De meeste evenementen in Kasteeltuinen Arcen zijn toegankelijk met een regulier entreeticket. Voor sommige evenementen gelden aparte tarieven. Hier worden aparte tickets voor verkocht.

    Dit geldt voor de evenementen Elfia en Enchanted Gardens.

    Fantasyfestival Elfia

    • Verkoop van tickets via www.elfia.com.
    • Seizoenkaarthouders kunnen tickets aan de kassa van Kasteeltuinen Arcen kopen.

    Enchanted Gardens

    • Verkoop van tickets via www.enchantedgardens.nl
  • Moet ik ook een ticket kopen voor kinderen?

    Voor kinderen onder 4 jaar hoeft u geen ticket aan te schaffen. Zij hebben gratis toegang. Voor kinderen van 4 t/m 17 jaar geldt een aangepast tarief. Deze tickets kunt u kopen via de ticketshop.

    Let op: kinderen hebben in de maand juli en augustus gratis toegang (een kind per betalende volwassene). U kunt hiervoor het gratis ticket ‘ticket kortingsactie’ kopen in onze webshop. U reserveert hiermee een plek. Dit gratis ticket is alleen geldig in combinatie met een ticket voor een betalende volwassene.

  • Moet ik ook een ticket kopen als mindervaliden persoon?

    Ja, ons park is goed toegankelijk voor mindervaliden en biedt ook voor mensen met een handicap zodoende een mooie dag uit. Wij bieden derhalve geen extra korting.

  • Kan ik online entreebewijzen kopen als ik geen printer heb?

    Ja dat kan. Tickets kunnen ook vanaf een smartphone gescand worden. U ontvangt de e-tickets per mail. We willen u vragen om deze tickets op uw telefoon goed leesbaar gereed te houden bij de entree.

  • Wanneer ontvang ik mijn seizoenkaart of ticket?

    Indien u online een ticket heeft gekocht ontvangt u dit ticket als e-ticket op het door u doorgegeven e-mailadres.

    Indien u een seizoenkaart heeft besteld, kunt u uw seizoenkaart tijdens uw bezoek aan Kasteeltuinen Arcen afhalen (van opening seizoen t/m 1 november 2020). Indien u al een seizoenkaart van Kasteeltuinen Arcen had, kunt u dit pasje behouden. Wij activeren deze pas weer voor u. U ontvangt dus geen nieuwe pas.

  • Wanneer is mijn ticket geldig?

    In verband met richtlijnen in het kader van het coronavirus is het dit seizoen verplicht om vooraf online een ticket op datum te kopen. U kiest bij het kopen van uw ticket zelf een datum plus tijdslot. Uw ticket is eenmalig geldig op de datum plus tijdslot die op uw ticket staan.

    Het vermelde tijdstip betreft de tijd dat u bij de kassa wordt verwacht om toegang tot het park te krijgen. Vanaf uw tijdslot heeft u een uur om binnen te komen. Dus als u bijvoorbeeld tijdslot 11.00 uur gekozen heeft, mag u zich tussen 11.00 en 12.00 uur bij de entree melden. Er zit geen tijdslimiet aan uw bezoek.

  • Kan ik mijn online gekochte entreebewijs retourneren?

    U kiest bij het boeken zelf een datum. Dit kunt u op de dag zelf nog doen, mits er nog tickets beschikbaar zijn. Wij geven in principe geen geld retour. Voor verdere vragen over het retourneren of ruilen van tickets kunt u contact opnemen met Global Ticket.

Vragen met betrekking tot het Coronavirus

  • Is Kasteeltuinen Arcen gewoon geopend?

    Kasteeltuinen Arcen is gewoon geopend voor het publiek. Wel hebben we extra maatregelen getroffen.

  • Wat zijn de maatregelen in verband met het Coronavirus?

    De veiligheid van onze gasten en medewerkers staat voorop.

    Uiteraard volgen wij alle recente ontwikkelingen rondom het COVID-19 virus op de voet én volgen wij alle informatie en adviezen van het RIVM op.

    Lees op deze pagina alles over onze maatregelen.

  • Wat betekent dit voor seizoenkaarthouders?

    Kasteeltuinen Arcen kan later dan gepland de poorten openen. Om het verkorte seizoen te compenseren hebben wij het tarief van de seizoenkaart verlaagd. U betaalt als volwassene 37,95 euro voor een seizoenkaart en kinderen (4 t/m 17 jaar) betalen 19 euro. De seizoenkaart is beschikbaar in de ticketshop.

    Ook voor seizoenkaarthouders geldt dat zij hun plek moeten reserveren. Zij kunnen via dezelfde ticketshop een speciaal ticket voor seizoenkaarthouders bestellen. Ook hier kiest u vervolgens een datum met tijdslot. Aan dit ticket zijn geen kosten verbonden. Dit gratis seizoenkaartticket is uiteraard alleen geldig in combinatie met een geldige seizoenkaart. Zowel het ticket als de seizoenkaart dienen bij de kassa getoond te worden.

     

  • Wat betekent dit voor reguliere tickets?

    In verband met richtlijnen in het kader van het coronavirus is het verplicht om vooraf online een ticket op datum te boeken. Dit kunt u doen via onze ticketshop.

    Voor mensen die al voor mei e-tickets hebben besteld, waarop geen bezoekdatum staat, geldt dat u deze tickets kunt behouden omdat ze t/m 1 november 2020 geldig zijn.

  • Wat betekent dit voor kortingsacties?

    In verband met richtlijnen in het kader van het coronavirus is het verplicht om vooraf online een ticket op datum te boeken. Dit kunt u doen via onze ticketshop.

    Indien u gebruik wilt maken van een geldige kortingsactie voor Kasteeltuinen Arcen, dient u ook van te voren uw plek te reserveren. Via de ticketshop kiest u het gratis dagticket ‘kortingsactie’. U kiest vervolgens een datum met tijdslot. Dit gratis ticket is uitsluitend geldig in combinatie met een kortingsbon of ledenpas waarmee u korting krijgt voor Kasteeltuinen Arcen. U betaalt uw entree aan de kassa van Kasteeltuinen Arcen waarbij de korting verrekend wordt. Zowel het gratis dagticket als het bewijs voor de kortingsactie dienen aan de kassa getoond te worden.

  • Wat betekent een tijdslot?

    Het is verplicht om uw ticket vooraf te boeken: kies uw datum en tijdslot voor aankomst.

    Het tijdslot betreft de tijd dat u bij de kassa wordt verwacht om toegang tot het park te krijgen. Vanaf uw tijdslot heeft u een uur om binnen te komen. Dus als u bijvoorbeeld tijdslot 11.00 uur gekozen heeft, mag u zich tussen 11.00 en 12.00 uur bij de entree melden. Er zit geen tijdslimiet aan uw bezoek.

  • Wat betekent dit voor evenementen?

    Kasteeltuinen Arcen biedt gedurende het seizoen een uitgebreid programma evenementen en extra activiteiten. In verband met het Coronavirus zijn evenementen tot september verboden. Voor Kasteeltuinen Arcen betekent dit dan ook dat alle evenementen tot en met augustus niet door zullen gaan.

    Via onze website wordt u op de hoogte gehouden welke evenementen vanaf september doorgang vinden.

Vragen voor het bezoek

  • Wat zijn de openingstijden van Kasteeltuinen Arcen?

    Kasteeltuinen Arcen is vanaf de start van het seizoen tot en met 1 november dagelijks geopend van 10:00 tot 18:00 uur. Tijdens bepaalde evenementen kunnen afwijkende openingstijden gelden. Bekijk de website voor actuele openingstijden.

    18 en 21 september is Kasteeltuinen Arcen gesloten ivm de op- en afbouw van Fantasyfestival Elfia.

  • Ik heb kortingsbonnen, zijn deze ook online te verzilveren?

    Nee, kortingsbonnen kunnen online niet verzilverd worden.

    In verband met de vernieuwde richtlijnen in het kader van het coronavirus is het verplicht om vooraf uw ticket op datum te boeken.

    Indien u gebruik wilt maken van een geldige kortingsactie voor Kasteeltuinen Arcen, dient u ook van te voren uw plek te reserveren. Via de ticketshop kiest u het gratis dagticket ‘kortingsactie’. U kiest vervolgens een datum met tijdslot. Dit gratis ticket is uitsluitend geldig in combinatie met een kortingsbon of ledenpas waarmee u korting krijgt voor Kasteeltuinen Arcen. U betaalt uw entree aan de kassa van Kasteeltuinen Arcen waarbij de korting verrekend wordt. Zowel het gratis dagticket als het bewijs voor de kortingsactie dienen aan de kassa getoond te worden.

     

     

  • Mag ik als seizoenkaarthouder ook gratis naar evenementen?

    Ja, met uitzondering van: Fantasy Festival Elfia (19 en 20 september) en Lichtkunstfestival Enchanted Gardens (avondopenstelling op 9 t/m 18 oktober). Wel krijgt u korting op deze evenementen.

  • Ik heb geen goede pasfoto/het lukt niet om een foto te uploaden voor de seizoenkaart?

    U kunt in principe iedere foto gebruiken voor de seizoenkaart, zolang u maar goed herkenbaar op de foto staat. De seizoenkaart wordt namelijk strikt persoonlijk gemaakt en is niet overdraagbaar. Indien de foto die u bijgevoegd heeft toch niet geschikt blijkt, maken wij op het moment dat u een bezoek brengt aan Kasteeltuinen Arcen een foto bij de kassa waarna we uw seizoenkaart kunnen maken. Ditzelfde geldt wanneer het u niet lukt om een foto bij de bestelling bij te voegen. We maken dan eveneens een foto bij de kassa.

  • Waarvoor worden mijn gegevens en foto gebruikt?

    Uw gegevens plus foto worden gebruikt voor het maken van uw persoonlijke seizoenkaart. Daarnaast wordt u toegevoegd aan onze nieuwsbrieflijst. U kunt via de nieuwsbrief die u ontvangt uw voorkeuren voor het ontvangen van de nieuwsbrief aanpassen.

  • Is Kasteeltuinen Arcen toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers?

    De meeste paden in Kasteeltuinen Arcen zijn toegankelijk voor rolstoelen, rollators, bolderkarren en kinderwagens. Rolstoelen zijn te leen bij de entree, deze kunt u gratis reserveren via 077-4736010 of info@kasteeltuinen.nl. Enkele paden zijn niet toegankelijk voor mindervaliden, dit wordt duidelijk kenbaar gemaakt bij de desbetreffende paden. Onze padenstructuur bestaat uit een diversiteit aan stenen en grindsoorten, hierdoor zijn sommige paden makkelijker begaanbaar dan andere paden. Vraag bij de entree naar de goed begaanbare routes.

  • Is het parkeren bij Kasteeltuinen Arcen gratis?

    Parkeren kost € 5,00 per dag. Bezoekers met een seizoenkaart en touringcars kunnen gratis parkeren.

  • Is Kasteeltuinen Arcen bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Kasteeltuinen Arcen is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Vanuit het station Venlo en Nijmegen neemt u lijnbus 83 richting Nijmegen. Vanuit station Oostrum/Venray neemt u lijnbus 30 richting Well, waar u kunt overstappen op lijnbus 83 richting Nijmegen. Stap uit bij halte Maasstraat/Koestraat en volg de borden ‘Kasteeltuinen Arcen’.

  • Mag ik zelf eten en drinken meenemen naar Kasteeltuinen Arcen?

    Het is toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen in het park. Het is echter niet toegestaan om meegenomen etenswaren te nuttigen in de horecagelegenheden en op de daarbij behorende terrassen. Daarnaast kunt u picknicken op verschillende plekken in het park.

  • Zijn huisdieren toegestaan in Kasteeltuinen Arcen?

    Honden zijn van harte welkom in het park, mits aangelijnd aan een korte lijn*. Uitlooplijnen zijn niet toegestaan en worden geweigerd. Een korte lijn is te leen bij onze entree, hiervoor betaald u €10,00 borg. Poepzakjes zijn verplicht. Heeft u geen poepzakjes meegenomen? Deze zijn verkrijgbaar bij de entree. Het kasteel is niet toegankelijk voor honden.

    *In het kasteel en tijdens Enchanted Gardens zijn honden niet toegestaan in het park, dit in verband met de effecten van enkele acts en onzichtbaarheid van hondenlijnen in de duisternis. We hopen op uw begrip.

Vragen tijdens het bezoek

Vragen na het bezoek

  • Waar kan ik terecht voor klachten of complimenten?

    Wij doen er alles aan om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht u toch een klacht of opmerking hebben staan onze entreemedewerkers voor u klaar. Ook nemen we graag complimenten in ontvangst!

Contact opnemen