Tickets bestellen
default-header
HomeInformatieVeel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Kasteeltuinen Arcen en de daarbij horende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Vragen over entreetickets

  • Wat is de entreeprijs van Kasteeltuinen Arcen?

    De huidige entreetarieven aan de dagkassa vindt u onder tarieven. Online geldt een korting (1 euro bij tickets volwassenen en 0,75 cent op tickets voor kinderen).

  • Waar kan ik entreebewijzen voor Kasteeltuinen Arcen kopen?

    Tickets voor Kasteeltuinen Arcen koopt u aan onze dagkassa of via onze webshop. De tickets uit de webshop kunt u zelf uitprinten of wij scannen de tickets vanaf uw smartphone. Ook zijn er tickets te koop bij diverse voorverkoopadressen zoals vakantieparken.

  • Moet ik ook een ticket kopen voor kinderen?

    Voor kinderen onder 4 jaar hoeft u geen ticket aan te schaffen. Zij hebben gratis toegang. Voor kinderen van 4 t/m 17 jaar geldt een aangepast tarief. Let op: kinderen hebben in de maand juli en augustus gratis toegang (een kind per betalende volwassene).

  • Moet ik ook een ticket kopen als mindervalide persoon met een handicap?

    Ja, ons park is goed toegankelijk voor mindervalide en biedt ook voor mensen met een handicap zodoende een mooie dag uit. Wij bieden derhalve geen extra korting.

  • Kan ik online entreebewijzen kopen als ik geen printer heb?

    Ja dat kan. Tickets kunnen ook vanaf een smartphone gescand worden.

  • Wanneer ontvang ik mijn seizoenkaart of ticket?

    Indien u een ticket heeft gekocht ontvangt u dit ticket als e-ticket op het door u doorgegeven e-mailadres. Indien u een seizoenkaart heeft besteld, kunt u uw seizoenkaart tijdens uw bezoek aan Kasteeltuinen Arcen afhalen (van 10 april t/m 1 november 2020). Indien u al een seizoenkaart van Kasteeltuinen Arcen had, kunt u dit pasje behouden. Wij activeren deze pas weer voor u. U ontvangt dus geen nieuwe pas.

  • Wanneer is mijn ticket geldig?

    Uw ticket is eenmalig geldig tijdens reguliere openingstijden. Van 10 april t/m 1 november m.u.v. van 18 en 21 september en tijdens Elfia en Enchanted Gardens.

  • Kan ik mijn online gekochte entreebewijs retourneren?

    Tickets zijn gedurende het hele seizoen geldig en de bezoekdatum hoeft niet van te voren gereserveerd te worden. Wij geven daarom in principe geen geld retour. Voor verdere vragen over het retourneren of ruilen van tickets kunt u contact opnemen met Global Ticket.

Vragen voor het bezoek

  • Wat zijn de openingstijden van Kasteeltuinen Arcen?

    Kasteeltuinen Arcen is van 10 april t/m 1 november dagelijks geopend  van 10.00 – 18.00 uur.

  • Ik heb kortingsbonnen, zijn deze ook online te verzilveren?

    Nee, kortingsbonnen kunnen alleen aan de kassa verzilverd worden. Korting geldt alleen op vertoon van de bon/coupon.

  • Mag ik als seizoenkaarthouder ook gratis naar evenementen?

    Ja, met uitzondering van: Fantasy Festival Elfia (19 en 20 september) en Lichtkunstfestival Enchanted Gardens (avondopenstelling op 9 t/m 18 oktober). Wel krijgt u korting op deze evenementen.

  • Ik heb geen goede pasfoto/het lukt niet om een foto te uploaden voor de seizoenkaart?

    U kunt in principe iedere foto gebruiken voor de seizoenkaart zolang u maar goed herkenbaar op de foto. De seizoenkaart wordt namelijk strikt persoonlijk gemaakt en is niet overdraagbaar. Indien de foto die u bijgevoegd heeft toch niet geschikt blijkt, maken wij op het moment dat u een bezoek brengt aan Kasteeltuinen Arcen een foto bij de kassa waarna we uw seizoenkaart kunnen maken. Ditzelfde geldt wanneer het u niet lukt om een foto bij te bestelling bij te voegen. We maken dan eveneens een foto bij de kassa.

  • Waarvoor worden mijn gegevens en foto gebruikt?

    Uw gegevens plus foto worden gebruikt voor het maken van uw persoonlijke seizoenkaart. Daarnaast wordt u toegevoegd aan onze nieuwsbrieflijst. U kunt via de nieuwsbrief die u ontvangt uw voorkeuren voor het ontvangen van de nieuwsbrief aanpassen.

  • Is Kasteeltuinen Arcen toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers?

    Kasteeltuinen Arcen is een toegankelijk park voor zowel mindervaliden als rolstoelgebruikers, rollators, bolderkarren en kinderwagens. Rolstoelen zijn te leen bij de entree, deze kunt u gratis reserveren via 077-4736010 of info@kasteeltuinen.nl. Enkele paden zijn niet toegankelijk voor mindervaliden, dit wordt duidelijk kenbaar gemaakt bij de desbetreffende paden. Onze padenstructuur bestaat uit een diversiteit aan stenen en grindsoorten, hierdoor zijn sommige paden makkelijker begaanbaar dan andere paden. Vraag bij de entree naar de goed begaanbare routes.

  • Is het parkeren bij Kasteeltuinen Arcen gratis?

    Parkeren kost € 5,00 per dag. Bezoekers met een seizoenkaart en touringcars kunnen gratis parkeren.

  • Is Kasteeltuinen Arcen bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Kasteeltuinen Arcen is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Vanuit het station Venlo en Nijmegen neemt u lijnbus 83 richting Nijmegen. Vanuit station Oostrum/Venray neemt u lijnbus 30 richting Well, waar u kunt overstappen op lijnbus 83 richting Nijmegen. Stap uit bij halte Maasstraat/Koestraat en volg de borden ‘Kasteeltuinen Arcen’.

  • Mag ik zelf eten en drinken meenemen naar Kasteeltuinen Arcen?

    Het is toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen in het park. Het is echter niet toegestaan om meegenomen etenswaren te nuttigen in de horecagelegenheden en op de daarbij behorende terrassen. Daarnaast kunt u zelfs picknicken op verschillende plekken in het park.

  • Zijn huisdieren toegestaan in Kasteeltuinen Arcen?

    Honden zijn van harte welkom in het park, mits aangelijnd aan een korte lijn*. Uitlooplijnen zijn niet toegestaan en worden geweigerd. Een korte lijn is te leen bij onze entree, hiervoor betaald u €10,00 borg. Poepzakjes zijn verplicht. Heeft u geen poepzakjes meegenomen? Deze zijn verkrijgbaar bij de entree. Het kasteel is niet toegankelijk voor honden.

    *In het kasteel en tijdens Enchanted Gardens zijn honden niet toegestaan in het park. In verband met de effecten van enkele acts en onzichtbaarheid van hondenlijnen in de duisternis. We hopen op uw begrip.

Vragen tijdens het bezoek

Vragen na het bezoek

  • Waar kan ik terecht voor klachten of complimenten?

     

    Wij doen er alles aan om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht u toch een klacht of opmerking hebben staan onze entreemedewerkers voor u klaar. Ook nemen we graag complimenten in ontvangst!

     

Contact opnemen